کد خبر: ۵۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل آبفای استان کرمان:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه 2 هزار و 706 روستای استان کرمان تحت پوشش شبکه آب شرب هستند، گفت: از ابتدای امسال تا قبل از ایام‌الله دهه فجر 103 روستا با جمعیت 87 هزار و 700 نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند و پروژه آبرسانی به حدود 73 روستا در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه 2 هزار و 706 روستای استان کرمان تحت پوشش شبکه آب شرب هستند، گفت: از ابتدای امسال تا قبل از ایام‌الله دهه فجر 103 روستا با جمعیت 87 هزار و 700 نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند و پروژه آبرسانی به حدود 73 روستا در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا عبدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه طبق آخرین آمار، حدود دو میلیون و 300 هزار نفر از کرمانی‌ها در مناطق شهری و یک میلیون و 258 هزار نفر آنها در روستاها زندگی می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد حدود 99.7 درصد جمعیت شهری و 70 درصد جمعیت روستایی از آب شرب بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه مصرف آب مشترکان شهری استان کرمان سالانه چیزی در حدود 198 میلیون مترمکعب و در روستاها سالانه 120 میلیون مترمکعب آب شرب مصرف می‌کنند، ادامه داد: 186 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز مشترکان در 84 شهر استان از 410 حلقه چاه و 12.4 دیگر آن از آب‌های سطحی استحصال می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با بیان اینکه 2 هزار و 706 روستای استان کرمان تحت پوشش شبکه آب شرب هستند، گفت: از ابتدای امسال تا قبل از ایام‌الله دهه فجر 103 روستا با جمعیت 87 هزار و 700 نفر از نعمت آب شرب سالم برخوردار شده‌اند و پروژه آبرسانی به حدود 73 روستا در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر امسال، 10 پروژه آبرسانی با اعتبار 242 میلیارد تومان در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: پروژه آبرسانی به 22 روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی و 51 روستا در قالب پروژه آب و فاضلاب افتتاح می‌شود.

عبدیان با اشاره به اینکه سه طرح بزرگ آبرسانی در استان در حال انجام است، بیان کرد: در ایام دهه فجر امسال تامین آب اضطراری زرند و پنج پروژه با اعتباری بالغ بر 138 میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به رفسنجان از طریق خط انتقال خلیج فارس یکی از سه طرح بزرگ آبرسانی در حال اجرا در استان کرمان است که باید تا پایان سال باید به بهره‌برداری برسد، افزود: طرح بزرگ آبرسانی دیگری که در استان در حال اجرا است طرح آبرسانی به شهر کرمان از خط انتقال آب خلیج فارس است که امیدواریم تا تابستان سال آینده افتتاح شود.

مدیرعامل آبفای استان کرمان با بیان اینکه طرح آبرسانی به شهرستان رابر سومین طرح بزرگ آبرسانی استان کرمان است که باید تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد، افزود: آبرسانی به رابر از طریق سد شهیدان امیرتیموری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کار تجهیز و حفر 20 حلقه از 93 حلقه چاه در شهر کرمان آغاز شده و تا اردیبهشت ماه در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند، گفت: در حال حفر و تجهیز پنج حلقه چاه برای شهر رفسنجان هستیم و این چاه‌ها با آب تخصیصی از خلیج فارس با هم مشکل کمبود آب رفسنجان را حل می‌کنند.

عبدیان با اشاره به اینکه در حال حفر چاه‌هایی برای رفع کسری آب برخی شهرها از جمله زرند، جیرفت و کهنوج هستیم، بیان کرد: با توجه به بارش‌های کم امسال، پروژه حفر و تجهیز هشت حلقه چاه برای شهر سیرجان نیز در حال اجراست.

وی از اجرای 370 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در سطح استان و بازسازی 331 کیلومتر از شبکه توزیع در سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 5 هزار و 800 انشعاب غیرمجاز در استان کرمان شناسایی و تبدیل به مجاز شده‌ و 19 هزار کنتور آب در استان تعویض شده است.

مدیرعامل آبفای استان کرمان با اشاره به اینکه آبرسانی 669 روستا با اعتبار 1160 میلیارد تومان محرومیت‌زدایی آبفای استان کرمان به قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام سپرده شده افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، سپاه ثارالله(ع) و قرارگاه خاتم را معین‌های خود در کرمان معرفی کرده و آبرسانی به 135 روستا توسط معین‌های قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) انجام شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت فاضلاب شهری در استان کرمان، گفت: تاکنون 1250 کیلومتر از یک هزار و 935 کیلومتر از شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمان اجرا شده و 30 هزار مترمکعب از 120 هزار مترمکعب در شبانه‌روز تصفیه خانه شهر کرمان به بهره‌برداری رسیده است.

عبدیان با بیان اینکه 65 درصد پیشرفت فیزیکی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمان اجرا شده و دهه فجر سال آینده بخش مایع تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمان افتتاح می‌شود، افزود: 90 درصد از 293 کیلومتر طول شبکه فاضلاب زرند نیز اجرا شده و زمین برای احداث تصفیه خانه به سرمایه‌گذار واگذار شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون آب مورد نیاز صنایع آب‌بر به جز صنایع غذایی، بهداشتی و آشامیدنی از پساب و آب نامتعارف تأمین شود و صنایعی که می‌توانند باید از آب نامتعارف استفاده کنند، گفت: آب متعارف باید برای مصارف شرب و حفظ آبخوان‌ها استفاده شود.

مدیرعامل آبفای استان کرمان با اشاره به اینکه 45 واحد صنعتی با نیاز بیش از 10 لیتر بر ثانیه شناسایی شده‌اند که این صنایع قریب به 77 میلیون مترمکعب آب در سال مصرف می‌کنند، بیان کرد: 45 میلیون مترمکعب آب از دریای عمان و خلیج فارس و 20 میلیون مترمکعب از پساب فاضلاب شهرها به این صنایع اختصاص داده شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)